Ford Capri to coś w rodzaju samochodu legendy. Był produkowany w latach 1969-1981 (Ford Capri I) i w latach 1981-1989 (Ford Capri II). Na Polskich drogach możemy spotkać nie więcej niż 250 sztuk tego samochodu. Wiele z nich jeździ z pękniętą szybą. Jest to spowodowane dwoma czynnikami. Po pierwsze Ford Capri posiadał 2 rodzaje szyb czołowych (o innych wymiarach dla każdego modelu, różniące się typami uszczelki). Po drugie szyba ta jest już obecnie w zasadzie nie do kupienia.
Zakup używanej szyby
Jeżeli więc wymiany wymaga szyba w Fordzie Capri I z powodzeniem możne do niej założyć szybę z Forda Capri II, ale trzeba wtedy wymienić również uszczelkę. W przypadku Forda Capri II można wykonać analogiczny zabieg. Trzeba po prostu pamiętać o tym, że należy kupić szybę razem uszczelką. Używaną uszczelkę jest nawet łatwiej kupić niż samą szybę z tego powodu, że same uszczelki nie niszczą się tak szybko i przede wszystkim nie tłuką się.
Zakup nowej szyby
Można też nabyć nową szybę, która pasuje do obydwu modeli Forda Capri. Jest to możliwe dzięki temu, że szyba ta ma uśredniony wymiar. W jednym z rodzajów Forda będzie więc wpasowywać się ciasno, w drugim będzie lekki luz (można sobie z tym poradzić stosując masę uszczelniającą np. Lastomer SIKA).
Montaż szyby
Kiedy mamy już zakupioną szybę oraz uszczelkę można przystąpić do jej zakładania. Najlepiej użyć do tego celu miękkiego, mocnego sznurka. Należy go założyć do wewnętrznego zagłębienia uszczelki. Powinien on być nieco dłuższy od obwodu uszczelki tak, aby po jego założeniu końce sznurka nieco wystawały poza uszczelkę. Następnie należy szybę przyłożyć karoserii samochodu, w miejscu w którym będziemy ją montować. Końce sznurka powinny znaleźć się wewnątrz samochodu. Przy wykonywaniu tych czynności warto poprosić o pomoc drugą osobę. Osoba, znajdująca się wewnątrz samochodu musi delikatnie ciągnąć za sznurek w ten sposób, aby zawijał on uszczelkę do wewnątrz karoserii. Druga osoba powinna w tych miejscach delikatnie dociskać szybę. Umożliwi to łatwiejsze dopasowanie się uszczelki do karoserii. Po zakończeniu tych czynności można podociskać szybę od zewnątrz i od środka tak, aby uszczelka w pełni dopasowała się do karoserii. Ostatnią czynnością jest umycie opalcowanej szyby.